W dniu 30.10.2018 r. HELIO S.A. opublikowała raport za udany rok obrotowy 2017/2018. Spółka w tym czasie utrzymała rekordowe zeszłoroczne wyniki finansowe, zapewniając stabilny rozwój i budowanie długofalowych przewag konkurencyjnych. Prezes spółki, Leszek Wąsowicz, podsumowuje wyniki przedstawione w raporcie rocznym oraz komentuje kondycję spółki w następujących słowach:
Szanowni Państwo,
Za nami kolejny rok działalności HELIO S.A., który z satysfakcją przychodzi mi podsumować. Jak pokazują uzyskane przez Spółkę rezultaty, przyjęta przez nas strategia rozwoju przynosi wymierne efekty. Przedsiębiorstwo rozwija się stabilnie poprawiając swoją kondycję finansową oraz wzmacniając długookresowe przewagi konkurencyjne. Zanim zaproszę zatem do szczegółowej lektury raportu, chciałbym w kilku słowach nakreślić Państwu nasze ostatnie dokonania. Dokonania, które wskazują HELIO S.A. na czołowy, silny, oraz stabilny finansowo podmiot w swojej branży.
Po spektakularnych zeszłorocznych wzrostach, zgodnie z przewidywaniami w roku obrotowym 2017/2018 spółka HELIO S.A. rozwijała się stabilnie, osiągając zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zyski na poziomie analogicznym do zeszłorocznych rekordowych wyników. Stabilizacja wyniku świadczy zatem o dobrym przygotowaniu infrastrukturalno-organizacyjnym przedsiębiorstwa oraz powtarzalności efektu skali działalności.
Realizując strategię systematycznego rozwoju organicznego w minionym roku konsekwentnie rozbudowaliśmy nasze zaplecze infrastrukturalne. Zrealizowane inwestycje przyczyniły się do poprawy efektywności operacyjnej i elastyczności zarządzania procesami produkcyjno-logistycznymi, a tym samym do utrzymania istotnych przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa. Dzięki temu możemy się poszczycić dziś jednym z największych i nowoczesnych zakładów produkcyjnych w Europie, którego najwyższe światowe standardy jakości produkcji potwierdza m.in. tegoroczny audyt certyfikujący BRC zdany na najwyższym poziomie AA.
Miniony rok to także znaczące inwestycje w budowanie zdrowej marki HELIO. Wartość realizowanych przez nas kampanii wyceniona została przez renomowane agencje badające media na kilkanaście milionów złotych w skali roku, co istotnie wyróżniło nas na tle branży. Nasze filmy w telewizji widziało 9 na 10 kobiet powyżej 25 roku życia, zaś kampanie promocyjne w mediach objęły także prasę, Internet, czy outdoor. Trafione inwestycje w promocję zwiększyły bieżącą sprzedaż produktów sygnowanych marką Spółki, przyczyniły się do pozyskania nowych klientów, ale przede wszystkim wzmocniły strategiczne przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa.
Choć są powody do satysfakcji, nadal jesteśmy świadomi wyzwań i intensywnej pracy nad zapewnieniem dalszego pomyślnego rozwoju HELIO S.A. W kolejnym roku naszej działalności będziemy zatem możliwie najefektywniej wykorzystywali sprzyjające nam trendy rynkowe, pojawiające się szanse oraz potencjał wypracowany przez dotychczas podjęte działania. Planujemy także kolejne inwestycje w infrastrukturę i markę wzmacniając nasze kluczowe przewagi konkurencyjne. Rok zapowiada się zatem pracowity, co wierzę, że przełoży się pozytywnie na rozwój HELIO S.A. w kolejnych latach działalności.
Z poważaniem
Leszek Wąsowicz
Prezes Zarządu HELIO S.A.