Perły dla Pierwszej Damy rynku bakalii – Wiceprezes HELIO jako jedyna reprezentantka branży spożywczej na Liście 25 Najbardziej Przedsiębiorczych Kobiet
Gazeta Finansowa opublikowała ostatnio raport biznesowy „Perły Polskiego Biznesu” poświęcony aktywności zawodowej kobiet. Jako inspirację dla płci pięknej, Redakcja postanowiła wyłowić z polskiego rynku 25 biznesowych Pereł, tj. Najbardziej Przedsiębiorczych Kobiet. Wśród nich, jako jedyna reprezentantka branży spożywczej, znalazła się Pani Justyna Wąsowicz – Wiceprezes Zarządu HELIO.
Temat aktywności zawodowej kobiet systematycznie zyskuje na uwadze, zarówno w mediach, opracowaniach naukowych, czy nawet regulacjach czy zasadach ładu korporacyjnego (np. Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2021). Jak wskazuje Redakcja Gazety Finansowej, mimo popularyzacji idei z tym związanych, kobiety wciąż znacznie rzadziej niż mężczyźni zajmują w firmach kluczowe stanowiska zarządcze. Hołdując zasadzie „każda okazja więcej jest dobra do pokazania Pań, które w biznesie osiągają coraz więcej”, na łamach Gazety zamieszczona została lista Pereł Polskiego Biznesu – 25 Najbardziej Przedsiębiorczych Kobiet.
Na naszej liście znalazły się Panie reprezentujące różne branże, różny model zarządzania i podejście do funkcjonowania biznesu. To, co je łączy, to dążenie do wyznaczonego celu i umiejętność słuchania otoczenia i wyciągania wniosków. Wszystkim wyróżnionym Paniom gratulujemy – podsumowała Redakcja Gazety.
Co ważne, wśród najbardziej inspirujących i godnych docenienia Pań znalazła się również przedstawicielka branży spożywczej, tj. Pani Justyna Wąsowicz – Wiceprezes Zarządu HELIO S.A., a zarazem Pierwsza Dama polskiej branży bakaliowej.
Mniej zorientowanym warto wyjaśnić, że choć Laureatka stroni od błysków fleszy, to właśnie Ona współtworzyła od postawa krajowy rynek bakalii i mas do ciast. Przedsiębiorcza wizjonerka, która dzięki zaangażowaniu, pasji i konsekwencji zbudowała wraz mężem (Leszek Wąsowicz – Prezes Zarządu HELIO) coś więcej niż dobrze prosperujące przedsiębiorstwo, stojąc za bieżącym prosperity całej branży. Bogate doświadczenie i doskonałe wyczucie rynku stawiają ją w ścisłym gronie najważniejszych osób na krajowym rynku bakalii. Członek Business Centre Club. Wielokrotnie doceniona za swój wkład w rozwój rynku i przedsiębiorczości w Polsce.
***
HELIO S.A. jest liderem bakaliowego rynku detalicznego o rocznej sprzedaży przekraczającej 300 mln zł. Jej marka HELIO to najcenniejszy bakaliowy brand w zeszłorocznych rankingach polskich marek opracowanych przez redakcje Rzeczpospolitej i Gazety Finansowej. Zakład HELIO jest jednym największych kompleksów produkcyjno-magazynowych w branży bakaliowej w Europie, a przy tym certyfikowany wg międzynarodowego standardu jakości i bezpieczeństwa produkcji żywności BRC – Global Standard for Food Safety, który uważany jest za wzorzec dla najlepszych praktyk w przemyśle spożywczym. W ofercie firmy znajdują się orzechy, owoce suszone i kandyzowane, ziarna, masy i polewy do ciast oraz popcorn do mikrofalówki. Produkty sprzedawane są pod parasolową marką HELIO, a także pod wieloma markami własnymi dostępnymi w największych sieciach handlowych w Polsce i Europie.
HELIO jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1992 r. przez małżeństwo Justyny i Leszka Wąsowicz, którzy po dziś dzień nim zarządzają i są jego strategicznym właścicielem. Dzięki wizji, konsekwencji i stabilnej strukturze właścicielskiej spółka realizuje wielkie przedsięwzięcia metodą małych kroczków, nie obciążając nadmiernie kondycji finansowej, a także nie zaskakując nagłymi zmianami w realizowanej strategii rozwoju. Stabilna i transparentna pozycja finansowa, nienaganna opinia bankowa, a także stały polski właściciel to dla interesariuszy niepowtarzalne atuty HELIO jako stabilnego i pewnego partnera w biznesie, czy pracodawcy.