HELIO S.A. opublikowała raport kwartalny za istotny dla swojej branży wielkanocny okres. Miniony kwartał był rekordowy dla Spółki pod względem sprzedaży w okresie styczeń-marzec, co zaowocowało także poprawą wyników finansowych względem zeszłego roku.
Bakaliowy potentat, firma HELIO S.A. zaprezentowała wyniki finansowe za ważny z punktu widzenia jej branży kwartał. W działalności HELIO występuje bowiem zjawisko znacznej sezonowości sprzedaży, w wyniku czego przeważająca część rocznych przychodów przypada na okres przed świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Dynamiczny wzrost przychodów i zysków w minionym kwartale świadczy zatem o trafności wcześniej podjętych działań, choć wysokie ceny surowców i walut sprawiają, że sytuacja w branży wciąż nie była sprzyjająca.
Jak donosi opublikowany w dniu 15.05.2015 r. raport za trzeci kwartał roku obrotowego 2014/2015 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca), HELIO S.A. w minionym okresie zwiększyła swoją sprzedaż zarówno pod względem ilościowym (+41%), jak i wartościowym (+37%). Warto jednocześnie nadmienić, że miniony kwartał był rekordowy pod względem przychodów ze sprzedaży w okresie styczeń – marzec w ponad 20-letniej historii przedsiębiorstwa. Wynik ten jest tym bardziej imponujący, w kontekście niesprzyjających czynników zewnętrznych, z którymi HELIO musiało się zmagać. Wśród nich warto wymienić przede wszystkim rosnące ceny surowców, a także deprecjację złotego wobec dolara, tj. kluczowej waluty dla zakupu bakalii.
Sytuacja na rynku bakalii wciąż nie sprzyja. Systematycznie rosnące na światowych rynkach ceny bakalii nadal powodują wysokie presje na rentowność branży, oraz wyższą wartość utrzymywanych przez Spółkę zapasów. Dodatkowo tegoroczna deprecjacja złotego wobec kluczowej dla zakupów surowców waluty, tj. USD nasiliła te tendencje – wyjaśnia Zarząd HELIO.
Mimo rynkowych niedogodności, HELIO intensywnie wspierała sprzedaż swoich produktów poprzez różne formy promocji, w tym kampanię cross-mediową mającą na celu popularyzację produktów Spółki w zdrowej diecie, tej na co dzień i na święta.
Zadbaliśmy o atrakcyjny i wiarygodny przekaz promocyjny, będący efektem współpracy ekspertów ds. komunikacji marketingowej, dietetyków i liderów opinii publicznej. Kampania objęła swym zasięgiem zarówno czołowe programy telewizyjne, poczytne tytuły prasowe, jak i nowe media, tj. Internet, w tym media społecznościowe i blogerów. Uzyskane wskaźniki kampanii potwierdzone przez niezależne instytucje monitorujące media były także bardzo dobre i po raz kolejny wskazały nas na branżowego lidera w zakresie aktywności promocyjnej w tradycyjnych mediach – wyjaśnił Grzegorz Sobociński, Kierownik Biura Zarządu i Marketingu HELIO S.A.
W kolejnym kwartale Spółka planuje kontynuować realizowaną strategię, w tym oferując produkty w cenach możliwie najkorzystniejszych dla rynku, ale bez uszczerbku dla wdrożonych standardów jakości produkcji, wizerunku marki, a także interesu ekonomicznego HELIO. Spółka będzie jednocześnie starała się możliwie najefektywniej korzystać z potencjału wypracowanego przez dotychczas podjęte działania, w tym wprowadzone nowości i kampanie promujące spożywanie produktów Emitenta w zdrowej codziennej diecie.