Bakaliowy potentat, firma HELIO S.A. opublikowała raport za minione półrocze obejmujące kluczowy dla branży okres bożonarodzeniowy. Mimo że Spółka zmagała się w tym czasie z niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi, w tym przede wszystkim rosnącymi cenami surowców, dzięki zapowiadanej poprawie efektywności operacyjnej, HELIO poprawiło swoją rentowność oraz zyski. Choć przychody minionego półrocza były zbliżone do zeszłorocznych, zakończony rok kalendarzowy 2012 był rekordowy pod względem sprzedaży w 20-letniej historii przedsiębiorstwa.
Jak donosi opublikowany w dniu 28.02.2013 r. raport za pierwsze półrocze roku obrotowego 2012/2013 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca), HELIO S.A. uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 58.202 tys. zł, co było rezultatem zbliżonym do zeszłorocznego. Warto jednocześnie nadmienić, że zakończony rok kalendarzowy 2012 był rekordowy pod względem przychodów ze sprzedaży w 20-letniej historii przedsiębiorstwa, które wyniosły 96 mln zł, względem 91 mln zł w roku kalendarzowym 2011.
Mimo że Spółka zmagała się w tym czasie z niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi, w tym przede wszystkim rosnącymi cenami surowców, a także wojnami cenowymi, które stanowią poważny problem w wielu branżach w Polsce (źródło: badania firmy doradczej FernPartners zrealizowanego pod patronatem Ministerstwa Gospodarki), HELIO poprawiło swoją rentowność oraz zyski. Zysk netto Spółki był bowiem o 26% wyższy niż przed rokiem i wyniósł 2.666 tys. zł, zaś EBITDA wzrosła o 12% do 5.212 tys. zł.
Wzrost rentowności był możliwy przede wszystkim dzięki poprawie efektywności operacyjnej Spółki wynikającej m.in. z przeniesienia działalności do nowego zakładu w Brochowie, bardziej zachowawczej polityki zakupów surowca, ograniczeniu sprzedaży w nisko rentownym segmencie B2B, a także wyeliminowaniu kontraktów, dla których utrzymanie racjonalnej rentowności nie było możliwe przy jednoczesnym zapewnieniu standardów jakości HELIO. W ocenie Zarządu utrzymanie wysokiej jakości produktów Spółki przy jednoczesnym wsparciu sprzedaży działaniami promocyjnymi, jest perspektywiczną strategią obrony przed obecnymi niekorzystnymi efektami bieżącej dekoniunktury rynku. Dalszy wzrost sprzedaży w kanale tradycyjnym oraz poprawa rentowności Spółki, są jednocześnie świadectwem poprawnego kierunku jej rozwoju, a tym samym dobrym prognostykiem na przyszłość.
W kontekście najbliższych tygodni kluczową dla Spółki będzie sprzedaż realizowana w okresie poprzedzającym święta Wielkanocy. W tym czasie HELIO wspierała będzie sprzedaż swoich produktów kampanią promującą w pismach poradnikowo-kobiecych, branżowych, a także w internecie, oraz mediach społecznościowych. Sezon wielkanocny jest za Bożym Narodzeniem, drugim co do ważności okresem w branży bakaliowej.